Dlhá a preslávená história značky Jaguar v motoristickom športe navždy ovplyvnila vývoj našich cestných automobilov. Vstupom do pretekov Formuly E budeme v tejto tradícii pokračovať a určovať smerovanie našich budúcich elektrických vozidiel.

NAŠE PRETEKÁRSKE AUTOMOBILY

XK120 model shown

XK120

Dátum: 1948 – 1954

Najvyššia rýchlosť: 200,5 km/h

Objem motora: 3 442 cm3

Výkon: 160 k/119 kW

Fakt: XK120 je pri uvedení na trh najrýchlejším sériovým vozidlom na svete

C-TYPE model shown

C-TYPE

Dátum: 1951 – 1953

Najvyššia rýchlosť: 231,7 km/h

Objem motora: 3 442 cm3

Výkon: 207 k/154 kW

Fakt: Brzdové kotúče modelu C-Type sa stali štandardom v automobilovom priemysle

D-TYPE model shown

D-TYPE

Dátum: 1954 – 1957

Najvyššia rýchlosť: 260,7 km/h

Objem motora: 3 442 cm3

Výkon: 250 k/186 kW

Fakt: Model D-Type vyhral preteky Le Mans v rokoch 1955, 1956 a 1957

XJS model

XJS

Dátum: 1975 – 1996

Najvyššia rýchlosť: 246,2 km/h

Objem motora: 4 235 cm3

Výkon: 285 k/212 kW

Fakt: Model XJS vyhral preteky Spa 24 hodín v roku 1983

XJR model shown

XJR

Dátum: 1983 – 1991

Najvyššia rýchlosť: 368,2 km/h

Objem motora: 6 995 cm3

Výkon: 750 k/559 kW

Fakt: Model XJR-12 získal prvé a druhé miesto v Le Mans v roku 1990

FORMULA 1 - R2 & R3 model

FORMULA 1 - R2 & R3

Dátum: 2000 – 2004

Najvyššia rýchlosť: 312,2 km/h

Objem motora: 2 998 cm3

Výkon: 770 k/574 kW

Fakt: Eddie Irvine a Mark Webber pretekali za tím Jaguar F1

FORMULA E I-TYPE 1 model shown

Formula E I-TYPE 1

Dátum: 2016 – 2017

Najvyššia rýchlosť: obmedzená na 225,3 km/h

Objem motora: -

Výkon: 200 kW, čo zodpovedá 270 k

Fakt: Značka Jaguar sa vrátila k pretekaniu v tretej sezóne Formuly E v rokoch 2016/17

FORMULA E I-TYPE 2 model

Formula E I-TYPE 2

Dátum: 2017 – 2018

Najvyššia rýchlosť: obmedzená na 225,3 km/h

Objem motora: -

Výkon: 200 kW, čo zodpovedá 270 k

Fakt: Značka Jaguar získala svoje prvé pódiové umiestnenie a prvú štartovaciu pozíciu s modelom I‑TYPE 2 vo štvrtej sezóne v rokoch 2017/18

F1 I-Type model

FORMULA E I-TYPE 3

Dátum: 2018 – 2019

Najvyššia rýchlosť: 250 km/h

Kapacita akumulátora: 52 kWh

Výkon: 250 kW, čo zodpovedá 335 k

Fakt: Jaguar I-TYPE 3 zabezpečil tímu prvé víťazstvo Formuly E na rímskej veľkej cene E-Prix v roku 2019 – išlo o prvé medzinárodné víťazstvo značky Jaguar v motoristickom športe od roku 1991.

I-type model side profile

FORMULA E I-TYPE 4

Dátum: 2019 – 2020

Najvyššia rýchlosť: 280 km/h

Kapacita akumulátora: 52 kWh

Výkon: 250 kW, čo zodpovedá 335 k

Fakt: Model Jaguar I-TYPE 4 je vybavený najľahšou a najúčinnejšou pohonnou jednotkou, akú kedy Jaguar Racing vyrobil; vďaka nej získal dominantné víťazstvo v Mexico City a prvú štartovaciu pozíciu a pódiové umiestnenie v Santiagu.

NAŠE PRETEKÁRSKE MÍĽNIKY

Vintage shot of a car from front

XK120

1948 – 1954 – SILVERSTONE A LE MANS

 

Úplne nový športový automobil a skúšobné pole pre revolučný motor XK od spoločnosti Jaguar. Model XK120 je hodnotený ako najrýchlejší sériový automobil na svete. V roku 1949 prišiel model XK120 prvý do cieľa na pretekoch v Silverstone a o rok neskôr debutovali tri vozidlá XK120 v Le Mans. Začala sa nová éra automobilových pretekov.

Old vintage shot of a jaguar

C-TYPE

1951 – 1953 – LE MANS

 

V roku 1951 nastúpil do spoločnosti Jaguar letecký inžinier Malcolm Sayer a priniesol so sebou disciplínu a noblesu leteckého priemyslu. Jeho prvou spoluprácou bol model C-Type, ktorý vyhral v Le Mans a pilot druhého vozidla Stirling Moss prekonal rekord kola. V roku 1953 vyhral C-Type v Le Mans znova a obsadil tri zo štyroch najvyšších priečok.

Vintage collection shot of a jaguar

D-TYPE

1954 – 1957 – LE MANS

 

Zlé počasie pripravilo D-Type o víťazstvo v Le Mans v roku 1954, a to aj napriek tomu, že vozidlo dosiahlo ohromujúcu najvyššiu rýchlosť 273,5 km/h. Aerodynamický model však bojuje ďalej a vyhráva preteky v rokoch 1955, 1956 aj 1957 – pričom v tomto roku obsadil päť zo šiestich najvyšších priečok. D-Type je dodnes jedným z najúspešnejších pretekárskych automobilov, aké boli kedy vyrobené.

XJS extreme turn shot

XJS

1975 – 1996 – ETCC A SPA 24 HODÍN

 

V roku 1982 vstúpil britský pretekár Tom Walkinshaw pod hlavičkou TWR do tímu vozidiel XJS s motorom V12 na Majstrovstvá Európy cestovných automobilov (ETCC) a počas nich si pripísal niekoľko víťazstiev. Walkinshaw pokračuje a v roku 1984 získava titul majstra na Majstrovstvách ETCC pilotov a v tom istom roku vyhráva aj prestížne preteky Spa 24 hodín.

Shot of XJR running on a track

XJR-9

1983 – 1991 – DAYTONA 24 HODÍN A LE MANS

 

Vozidlá XJR s uzavretým kokpitom sa na svetových vytrvalostných okruhoch na dlhé trate ukázali ako hrozivé a pôsobivé zároveň – a nebolo to inak ani v prípade modelu XJR-9 v roku 1988. Toto superšportové auto s motorom V12 si vyjazdilo víťazstvo na pretekoch Daytona 24 hodín, kde pilot Martin Brundle získal titul najlepšieho pilota, a následne v Le Mans, kde značka Jaguar získala prvenstvo v rámci Majstrovstiev sveta výrobcov.

Formula 1 racing scene

R1 AŽ R5

2000 – 2004 – FORMULA 1

 

Po vstupe spoločnosti Jaguar do súťaží Formuly 1 získal Eddie Irvine, bývalý pilot značky Ferrari, počas svojho pôsobenia niekoľko umiestnení na stupňoch víťazov. Tím zároveň poslúžil uznávanému austrálskemu pilotovi Markovi Webberovi ako skúšobný terén. Jaguar, ktorý vlastnila spoločnosť Ford, vyvinul tri automobily a všetky poháňa motor Cosworth V10.

Quick shot of Jaguar's formula one

I-TYPE 1

2016 – FORMULA E

 

Tím Jaguar Racing, inšpirovaný našou pretekárskou tradíciou a poháňaný kolektívom renomovaných pretekárskych konštruktérov a špičkových technikov, vstúpil spolu s neuveriteľným automobilom I-TYPE 1 do súťaže Formuly E: odvážny, súťaživý a odhodlaný pretekať.

Formula 1 drifting shot

I-TYPE 2

2017 – FORMULA E

 

Po predstavení modelu I-TYPE 2 zaznamenal tím Jaguar Racing svoju doposiaľ najúspešnejšiu sezónu v súťaži Formuly E, ktorá mu priniesla množstvo umiestnení v prvej desiatke. Model I-TYPE 2, účelovo skonštruovaný pre náročné mestské okruhy, dodal 200 kW (270 k) výkonu a zrýchlil z nuly na 100 km/h za neuveriteľných 2,9 sekundy.

Formula 1 racing shot of jaguar 02

I-TYPE 3

2018 – 2019 – FORMULA E

 

Jaguar I-TYPE 3 s novozélandským pilotom Mitchom Evansom sa zapísal do dejín tímu Panasonic Jaguar Racing, keď preň v apríli 2019 vybojoval historicky prvé víťazstvo v sérii ABB FIA Formula E na rímskej veľkej cene E-Prix a prvé medzinárodné víťazstvo pre značku Jaguar v motoristickom športe od roku 1991.

Formula 1 racing shot of jaguar

I-TYPE 4

2019 – 2020 – FORMULA E

 

Jaguar I-TYPE 4 je vybavený najľahšou a najúčinnejšou pohonnou jednotkou, akú kedy Jaguar Racing vyrobil; dosiahla najvyššiu rýchlosť 280 km/h. Vďaka nej získal dominantné víťazstvo v Mexico City a prvú štartovaciu pozíciu a pódiové umiestnenie v Santiagu. Sezónu uzavrelo šesť pretekov plných akcie v priebehu deviatich dní na uzavretom okruhu na historickom berlínskom letisku Tempelhof. Tím Panasonic Jaguar Racing skončil na silnej siedmej pozícii v hodnotení tímov šampionátu.

Jaguar I Pace day time running light

JAGUAR I-PACE

Z pretekárskej dráhy na cestu: s Jaguarom I‑PACE zažijete každý deň vzrušenie z pretekárskeho výkonu.

Jaguar formula shot without the driver

NAŠI PARTNERI

Dostávajte aktuálne informácie o tíme Jaguar TCS Racing a o deviatej sezóne svetového šampionátu Formuly E ABB FIA.