PRETEKÁRSKA DNA

Dlhá a preslávená história značky Jaguar v motoristickom športe navždy ovplyvnila vývoj našich cestných automobilov. Vstupom do pretekov Formuly E budeme v tejto tradícii pokračovať a určovať smerovanie našich budúcich elektrických vozidiel.

NAŠE PRETEKÁRSKE AUTOMOBILY

XK120

XK120

Dátum: 1948 – 1954
Najvyššia rýchlosť: 200,5 km/h
Objem motora: 3 442 cm3
Výkon: 160 k/119 kW
Fakt: XK120 je pri uvedení na trh najrýchlejším sériovým vozidlom na svete
C-TYPE

C-TYPE

Dátum: 1951 – 1953
Najvyššia rýchlosť: 231,7 km/h
Objem motora: 3 442 cm3
Výkon: 207 k/154 kW
Fakt: Brzdové kotúče modelu C-Type sa stali štandardom v automobilovom priemysle
D-TYPE

D-TYPE

Dátum: 1954 – 1957
Najvyššia rýchlosť: 260,7 km/h
Objem motora: 3 442 cm3
Výkon: 250 k/186 kW
Fakt: Model D-Type vyhral preteky Le Mans v rokoch 1955, 1956 a 1957
XJS

XJS

Dátum: 1975 – 1996
Najvyššia rýchlosť: 246,2 km/h
Objem motora: 4 235 cm3
Výkon: 285 k/212 kW
Fakt: Model XJS vyhral preteky Spa 24 hodín v roku 1983
XJR

XJR

Dátum: 1983 – 1991
Najvyššia rýchlosť: 368,2 km/h
Objem motora: 6 995 cm3
Výkon: 750 k/559 kW
Fakt: Model XJR-12 získal prvé a druhé miesto v Le Mans v roku 1990
FORMULA 1 - R2 & R3

FORMULA 1 - R2 & R3

Dátum: 2000 – 2004
Najvyššia rýchlosť: 312,2 km/h
Objem motora: 2 998 cm3
Výkon: 770 k/574 kW
Fakt: Eddie Irvine a Mark Webber pretekali za tím Jaguar F1
Formula E I-TYPE 1

Formula E I-TYPE 1

Dátum: 2016 – 2017
Najvyššia rýchlosť: obmedzená na 225,3 km/h
Objem motora: -
Výkon: 200 kW, čo zodpovedá 270 k
Fakt: Značka Jaguar sa vrátila k pretekaniu v tretej sezóne Formuly E v rokoch 2016/17
Formula E I-TYPE 2

Formula E I-TYPE 2

Dátum: 2017 – 2018
Najvyššia rýchlosť: obmedzená na 225,3 km/h
Objem motora: -
Výkon: 200 kW, čo zodpovedá 270 k
Fakt: Značka Jaguar získala svoje prvé pódiové umiestnenie a prvú štartovaciu pozíciu s modelom I‑TYPE 2 vo štvrtej sezóne v rokoch 2017/18
FORMULA E I-TYPE 3

FORMULA E I-TYPE 3

Dátum: 2018 – 2019
Najvyššia rýchlosť: 250 km/h
Kapacita akumulátora: 52 kWh
Výkon: 250 kW, čo zodpovedá 335 k
Fakt: Jaguar I-TYPE 3 zabezpečil tímu prvé víťazstvo Formuly E na rímskej veľkej cene E-Prix v roku 2019 – išlo o prvé medzinárodné víťazstvo značky Jaguar v motoristickom športe od roku 1991.
FORMULA E I-TYPE 4

FORMULA E I-TYPE 4

Dátum: 2019 – 2020
Najvyššia rýchlosť: 280 km/h
Kapacita akumulátora: 52 kWh
Výkon: 250 kW, čo zodpovedá 335 k
Fakt: Model Jaguar I-TYPE 4 je vybavený najľahšou a najúčinnejšou pohonnou jednotkou, akú kedy Jaguar Racing vyrobil; vďaka nej získal dominantné víťazstvo v Mexico City a prvú štartovaciu pozíciu a pódiové umiestnenie v Santiagu.

NAŠE PRETEKÁRSKE MÍĽNIKY

XK120

XK120

1948 – 1954 – SILVERSTONE A LE MANS

Úplne nový športový automobil a skúšobné pole pre revolučný motor XK od spoločnosti Jaguar. Model XK120 je hodnotený ako najrýchlejší sériový automobil na svete. V roku 1949 prišiel model XK120 prvý do cieľa na pretekoch v Silverstone a o rok neskôr debutovali tri vozidlá XK120 v Le Mans. Začala sa nová éra automobilových pretekov.
C‑TYPE

C‑TYPE

1951 – 1953 – LE MANS

V roku 1951 nastúpil do spoločnosti Jaguar letecký inžinier Malcolm Sayer a priniesol so sebou disciplínu a noblesu leteckého priemyslu. Jeho prvou spoluprácou bol model C-Type, ktorý vyhral v Le Mans a pilot druhého vozidla Stirling Moss prekonal rekord kola. V roku 1953 vyhral C-Type v Le Mans znova a obsadil tri zo štyroch najvyšších priečok.
D‑TYPE

D‑TYPE

1954 – 1957 – LE MANS

Zlé počasie pripravilo D-Type o víťazstvo v Le Mans v roku 1954, a to aj napriek tomu, že vozidlo dosiahlo ohromujúcu najvyššiu rýchlosť 273,5 km/h. Aerodynamický model však bojuje ďalej a vyhráva preteky v rokoch 1955, 1956 aj 1957 – pričom v tomto roku obsadil päť zo šiestich najvyšších priečok. D-Type je dodnes jedným z najúspešnejších pretekárskych automobilov, aké boli kedy vyrobené.
XJS

XJS

1975 – 1996 – ETCC A SPA 24 HODÍN

V roku 1982 vstúpil britský pretekár Tom Walkinshaw pod hlavičkou TWR do tímu vozidiel XJS s motorom V12 na Majstrovstvá Európy cestovných automobilov (ETCC) a počas nich si pripísal niekoľko víťazstiev. Walkinshaw pokračuje a v roku 1984 získava titul majstra na Majstrovstvách ETCC pilotov a v tom istom roku vyhráva aj prestížne preteky Spa 24 hodín.
XJR-9

XJR-9

1983 – 1991 – DAYTONA 24 HODÍN A LE MANS

Vozidlá XJR s uzavretým kokpitom sa na svetových vytrvalostných okruhoch na dlhé trate ukázali ako hrozivé a pôsobivé zároveň – a nebolo to inak ani v prípade modelu XJR-9 v roku 1988. Toto superšportové auto s motorom V12 si vyjazdilo víťazstvo na pretekoch Daytona 24 hodín, kde pilot Martin Brundle získal titul najlepšieho pilota, a následne v Le Mans, kde značka Jaguar získala prvenstvo v rámci Majstrovstiev sveta výrobcov.
R1 až R5

R1 až R5

2000 – 2004 – FORMULA 1

Po vstupe spoločnosti Jaguar do súťaží Formuly 1 získal Eddie Irvine, bývalý pilot značky Ferrari, počas svojho pôsobenia niekoľko umiestnení na stupňoch víťazov. Tím zároveň poslúžil uznávanému austrálskemu pilotovi Markovi Webberovi ako skúšobný terén. Jaguar, ktorý vlastní a vyrába spoločnosť Ford, vyvinul tri automobily a všetky poháňa motor Cosworth V10.
I‑TYPE 1

I‑TYPE 1

2016 – FORMULA E

Tím Jaguar Racing, inšpirovaný našou pretekárskou tradíciou a poháňaný kolektívom renomovaných pretekárskych konštruktérov a špičkových technikov, vstúpil spolu s neuveriteľným automobilom I-TYPE 1 do súťaže Formuly E: odvážny, súťaživý a odhodlaný pretekať.
I-TYPE 2

I-TYPE 2

2017 – FORMULA E

Po predstavení modelu I-TYPE 2 zaznamenal tím Jaguar Racing svoju doposiaľ najúspešnejšiu sezónu v súťaži Formuly E, ktorá mu priniesla množstvo umiestnení v prvej desiatke. Model I-TYPE 2, účelovo skonštruovaný pre náročné mestské okruhy, dodal 200 kW (270 k) výkonu a zrýchlil z nuly na 100 km/h za neuveriteľných 2,9 sekundy.
I-TYPE 3

I-TYPE 3

2018 – 2019 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 3 s novozélandským pilotom Mitchom Evansom sa zapísal do dejín tímu Panasonic Jaguar Racing, keď preň v apríli 2019 vybojoval historicky prvé víťazstvo v sérii ABB FIA Formula E na rímskej veľkej cene E-Prix a prvé medzinárodné víťazstvo pre značku Jaguar v motoristickom športe od roku 1991.
I-TYPE 4

I-TYPE 4

2019 – 2020 – FORMULA E

Jaguar I-TYPE 4 je vybavený najľahšou a najúčinnejšou pohonnou jednotkou, akú kedy Jaguar Racing vyrobil; dosiahla najvyššiu rýchlosť 280 km/h. Vďaka nej získal dominantné víťazstvo v Mexico City a prvú štartovaciu pozíciu a pódiové umiestnenie v Santiagu. Sezónu uzavrelo šesť pretekov plných akcie v priebehu deviatich dní na uzavretom okruhu na historickom berlínskom letisku Tempelhof. Tím Panasonic Jaguar Racing skončil na silnej siedmej pozícii v hodnotení tímov šampionátu.