Naše súčasné zážihové a nové vznetové motory sú najekologickejšie a najúspornejšie motory, aké sme kedy vyrobili. Náš nový elektrický systém pohonu predstavuje budúcnosť motorizmu. Ktorý je pre vás ten pravý?
Pohonným systémom vozidla je každý komponent, ktorý premieňa zdroj energie (palivo/akumulátor) na pohyb prostredníctvom spaľovacieho/elektrického motora, prevodovky, hnacích hriadeľov, diferenciálov a náprav.
Najbežnejšie pohonné systémy vozidla sú benzínové, naftové, elektrické vozidlá na batériový pohon (BEV) a plug-in hybridné elektrické vozidlá (PHEV).
Jaguar I‑PACE má zabudovanú jednofázovú nabíjačku na striedavý prúd s výkonom 7 kW, ktorá úplne nabije vozidlo cez noc, pokým vy spíte, pričom za hodinu nabíjania poskytne dojazd až 35 km. Najrýchlejší a najpohodlnejší spôsob nabíjania v domácnosti je nástenná nabíjačka, ktorá dokáže za menej než 2 hodiny obnoviť energiu spotrebovanú pri priemernom dennom dochádzaní.
Pri používaní domácej elektrickej zásuvky je rýchlosť nabíjania nižšia než v prípade nástennej nabíjačky (dojazd za hodinu nabíjania sa skráti až o 11 km). Počas nabíjania vozidla cez noc to však stačí na pokrytie priemernej dennej vzdialenosti 60 km.
Keď ste na cestách, najlepší spôsob rýchleho dobitia akumulátora pri dlhých jazdách je verejná nabíjačka na jednosmerný prúd – typická nabíjačka s výkonom 50 kW poskytne za hodinu dojazd až 270 km. Niektoré siete už ponúkajú rýchlejšie nabíjačky s výkonom 100 až 150 kW a väčšina sietí plánuje v blízkej budúcnosti vylepšenia.
Technologicky vyspelý lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 90 kWh poskytuje modelu Jaguar I‑PACE dojazd až 470 km* podľa celosvetovo harmonizovaného skúšobného postupu pre ľahké vozidlá (WLTP).
WLTP je postup, ktorý meria spotrebu paliva a energie, dojazd a produkciu emisií osobných vozidiel v Európe. Je navrhnutý tak, aby poskytoval hodnoty bližšie reálnym podmienkam denného používania vozidla.
Vznetové motory sú účinnejšie vďaka vyššej energetickej hustote paliva a spôsobu uvoľňovania energie pri spaľovaní. Ak ročne najazdíte 20 000 km alebo viac, vznetový motor pre vás bude pravdepodobne tou najúspornejšou voľbou z hľadiska nákladov.
Vo všeobecnosti ponúka vznetový motor vyšší krútiaci moment než zážihový motor, a preto sa jeho výkon lepšie hodí na zdolávanie terénu a ťahanie prívesu.
V spoločnosti Jaguar Land Rover sme investovali vyše 1 miliardy libier do nášho najmodernejšieho strediska na výrobu motorov s cieľom vyvinúť rad najhospodárnejších zážihových a vznetových motorov.
Od septembra 2018 všetky naše vznetové motory v rámci EÚ a EHP spĺňajú prísne predpisy EU6d-Temp a RDE (emisie pri skutočnej jazde). To znamená, že naše nové vznetové motory sú také ekologické, že môžu slobodne jazdiť v nízkoemisných zónach, v ktorých sa uplatňujú finančné pokuty pre vodičov produkujúcich veľké množstvo znečisťujúcich látok.
Výrobou najekologickejších motorov súčasnosti výrazne znižujeme negatívny vplyv na životné prostredie.
Všetky nové vozidlá so vznetovým motorom sú vybavené výfukovým filtrom, aby spĺňali prísne emisné predpisy zavedené v roku 2009. Tento filter je tiež známy pod označením DPF (filter pevných častíc). Filtre DPF účinne zachytávajú a uchovávajú pevné častice z výfukových plynov, čím pomáhajú znižovať výfukové emisie.
Ste pripravení zostaviť si Jaguar podľa svojho životného štýlu, štýlu jazdy a finančných požiadaviek? Stačí si vybrať vozidlo z našej ponuky a vaša nová cesta so značkou Jaguar sa môže začať.
Aplikácia Go Jaguar I‑PACE automaticky sleduje vaše jazdy a poskytuje informácie a údaje, akoby ste jazdili na novom čisto elektrickom modeli Jaguar I‑PACE. Zobrazte si mapy svojich ciest, pozrite si premietané údaje o dojazde na akumulátor a využívaní akumulátora, polohu najbližších nabíjacích staníc a získajte odhad, koľko nákladov by ste mohli ušetriť.
*Hodnoty dojazdu elektromobilu vychádzajú z jazdy sériovo vyrábaného vozidla po štandardizovanej trase. Dosiahnutý dojazd sa bude líšiť v závislosti od stavu vozidla a akumulátora, skutočnej trasy, prostredia a jazdného štýlu.
Uvedené hodnoty sú získané na základe oficiálnych testov výrobcu v súlade s legislatívou EÚ. Slúžia len na porovnanie. Hodnoty dosiahnuté v reálnej prevádzke sa môžu líšiť. Hodnoty emisií CO2 a spotreby paliva sa môžu meniť v závislosti od namontovaných kolies a voliteľných doplnkov. WLTP je nový oficiálny skúšobný postup EÚ používaný na výpočet štandardizovaných hodnôt spotreby paliva a emisií CO2 osobných vozidiel. Meria spotrebu paliva a energie, dojazd a produkciu emisií. Je navrhnutý tak, aby poskytoval hodnoty bližšie reálnym podmienkam denného používania vozidla. Testuje vozidlá s voliteľnou výbavou prostredníctvom náročnejšieho testovacieho postupu a náročnejšieho charakteru jazdy.