ELEKTRIZUJÚCI VÝKON

Čisto elektrická platforma konceptu I‑PACE poskytla našim konštruktérom príležitosť zamerať sa na to, aby tomuto bezemisnému vozidlu dodali čo najlepšie výkonnostné parametre.

Najúžasnejšie na koncepte I‑PACE je to, že od samého začiatku sa vyvíjal ako čisto elektrické vozidlo na batériový pohon (BEV).



Všetky dôležité súčasti elektrického vozidla – elektromotor, akumulátor, kolesá aj ďalšie diely – sa nám podarilo umiestniť presne tak, kde sme ich chceli mať, a to nám otvorilo skvelé príležitosti.

Konštruktéri konceptu I‑PACE, ktorí pracujú s rovnakou intenzitou, vášňou a zručnosťami ako tím Jaguar na svetovom šampionáte Formuly E FIA, sa rozhodli pre dva kompaktné a  účinné synchrónne elektromotory s permanentným magnetom na prednej a zadnej náprave.

„Správne riešenie pre elektromobil je plochý akumulátor pod podlahou a potom dva elektromotory, jeden pred akumulátorom a druhý za ním. Zadný elektromotor je najvhodnejší na pohon kolies a predný zasa na rekuperáciu energie.“
Dr. Wolfgang Ziebart, riaditeľ technického dizajnu Jaguar Land Rover

Dodáva kombinovaný výkon 400 k a okamžitý krútiaci moment 700 Nm, pričom z 0 na 100 km/h zrýchli za približne 4,0 sekundy. To už je naozaj závratná akcelerácia hodná športového automobilu spolu so spoľahlivosťou, ktorú poskytujú dva elektromotory (pohon všetkých kolies prirodzene zabezpečuje skvelé jazdné schopnosti na všetkých povrchoch).

yt:0bfQjMyoIYU
Koncept Jaguar I‑PACE | Elektrizujúci výkon

Koncept I‑PACE bol navrhnutý tak, aby sa doň zmestil veľký lítiovo-iónový akumulátor,ktorý by zmiernil akékoľvek problémy s dojazdom vozidla. Akumulátor využíva úplne najnovšiu technológiu zapuzdrených článkov a má menovitú kapacitu 90 kWh. Jednoducho povedané, koncept I‑PACE prejde oveľa väčšiu vzdialenosť, než bude potrebovať dobiť. Jeho dojazd bol vypočítaný v rámci európskeho testovacieho cyklu na úrovni 500 km. To je dokonale vyhovujúci dojazd pre denné jazdenie prevažnej väčšiny vodičov, pričom iným bude stačiť nabíjať vozidlo raz týždenne.

Aby medzi kolesami vzniklo miesto pre tento veľký akumulátor, predná náprava sa posunula dopredu a zadná dozadu. Príjemným následkom tohto riešenia je tiež dodatočný priestor v kabíne pre vodiča a štyroch cestujúcich.

„V tomto nekompromisnom elektrickom vozidle sa nám podarilo dosiahnuť takú mieru využitia priestoru, ktorá bola vo vozidlách tejto veľkosti doposiaľ nevídaná. Vonkajšia dĺžka konceptu I‑PACE je skoro na milimeter rovnaká s modelom Jaguar XE, ale dĺžkou interiéru – od plynového pedála až po vnútro dverí batožinového priestoru – sa radí medzi modely Range Rover a Range Rover s dlhým rázvorom. Tento dlhý rázvor prináša okrem väčšieho interiéru aj výhodu stabilnej jazdy.“
Dr. Wolfgang Ziebart, riaditeľ technického dizajnu Jaguar Land Rover

Vďaka tomu, že akumulátor je v koncepte I‑PACE uložený nízko, vozidlo má výhodu nízkeho ťažiska. Keď sa k tomu pridá typická kvalita lichobežníkovej prednej nápravy a viacprvkovej zadnej nápravy Integral Link značky Jaguar, výsledkom je skvelý zážitok z jazdy, ktorý súčasní vodiči vozidiel Jaguar veľmi dobre poznajú.

Keďže elektrický Jaguar nemá spaľovací motor, nevyžaduje sa ani tunel prevodovky, ktorý by zasahoval do kabíny. Vďaka novej rovnej podlahe si cestujúci môžu poriadne užívať dodatočný priestor. Dizajnéri automobilky Jaguar zasa využili túto príležitosť na doplnenie úložných priestorov v prednej aj zadnej časti kabíny. No a vďaka šikovnému usporiadaniu súčastí elektrického pohonu ostalo vo vozidle miesto aj na solídny batožinový priestor.

VIAC PRÍBEHOV
KONCEPT I‑PACE
Uverejnené: 12.01.2018

Neobyčajný pohľad na náš prvý elektromobil na batériový pohon. Päťmiestne vozidlo s pohonom všetkých kolies, výkonom 400 k a dojazdom vyše 500 km.
PRESKÚMAJTE KONCEPT I‑PACE
JAGUAR RACING
Uverejnené: 12.01.2018

Súťaženie na trati svetového šampionátu FIA Formula E nám poskytuje reálne vysokorýchlostné testovacie prostredie na zdokonaľovanie technológií elektromobilov.
PRESKÚMAJTE JAGUAR RACING
KONCEPT I‑PACE: <br> Z OKRUHU NA CESTU
Uverejnené: 12.01.2018

Skúmame cestu od pretekárskeho vozidla I‑TYPE pre Formulu E až po koncept I‑PACE. Objavte prvé čisto elektrické cestné vozidlo značky Jaguar.
PRESKÚMAJTE INICIATÍVU „Z OKRUHU NA CESTU“