DIZAJNOVÉ DETAILY

Koncept I‑PACE poskytol našim dizajnérom od samého začiatku luxus nekompromisnej čisto elektrickej platformy.

„Toto nie je len koncept. Je to predbežná ukážka prvého čisto elektrické výkonného SUV značky Jaguar, ktoré sa dostane na cesty v roku 2018. Pôjde o úplne prvé elektrické vozidlo Jaguar na batériový pohon, ktoré otvorí novú kapitolu v dejinách našej legendárnej značky.“
Ian Callum, riaditeľ dizajnu Jaguar



Koncept I‑PACE poskytol našim dizajnérom od samého začiatku luxus nekompromisnej čisto elektrickej platformy. Veľký akumulátor medzi kolesami a elektromotory na každej náprave nám poskytli príležitosť zmeniť základné proporcie SUV.

V prvom rade sme nemuseli dopredu umiestniť žiadny spaľovací motor, takže kapota nemusela mať takú dĺžku ako v bežných vozidlách. Vďaka tomu sme mohli kabínu posunúť viac dopredu, čo vozidlu dodalo pri pohľade zvonka účelnejší charakter s kabínou vpredu a zároveň vzniklo viac miesta vo vnútri – vrátane 70 mm priestoru na nohy navyše pre cestujúcich vzadu.

To zasa umožnilo vytvoriť väčšie čelné sklo, ktoré spolu s panoramatickým strešným oknom po celej dĺžke strechy poskytuje pasažierom pocit väčšieho priestoru.

„Na tomto riešení s kabínou viac vpredu sme sa dohodli už v začiatočných etapách, čo je naozaj kľúčové pre prednú časť strešnej línie, ale aj pre dojem priestranného interiéru.”
Dr. Wolfgang Ziebart, riaditeľ technického dizajnu Jaguar Land Rover

Tým, že sme zachovali čo najkratší previs vpredu aj vzadu a predĺžili priestor medzi prednými a zadnými kolesami (aby sa tu zmestil väčší akumulátor dôležitý pre dlhý dojazd vozidla až 500 km), vozidlo získalo stabilnejší postoj na ceste.

yt:tRN5g6T8cAM
Koncept Jaguar I‑PACE | Dizajn z okruhu na cestu

Napriek tomuto, že koncept I‑PACE pôsobí na pohľad veľmi pevným dojmom, na svoju triedu má skvelé aerodynamické vlastnosti. Medzi prvky, ktoré vozidlu pomáhajú dosiahnuť súčiniteľ odporu vzduchu na úrovni 0,29 Cd, patrí zaoblená silueta karosérie, ktorá sa vo vysokých rýchlostiach zníži, aby plynulejšie pretínala vzduch. Ďalej kľučky dverí zarovnané s karosériou, ktoré sa vysunú len v prípade potreby, a prívody chladenia, ktoré sa zavrú, keď nie sú potrebné. Nájdeme tu tiež veľký vzduchový kanál s optimálnou aerodynamikou, ktorý vedie od mriežky chladiča až po spodnú časť čelného skla – podobne ako v koncepčnom vozidle Jaguar C-X75 –, čo vylepšuje prúdenie prechádzajúceho vzduchu.

Čo sa týka efektívnej aerodynamiky, možno nie je až tak známe, že tvar zadnej časti vozidla je aspoň taký dôležitý ako predná časť. Z toho dôvodu má vozidlo tenký zadný spojler, ktorý znižuje vztlak. Elegantne naklonené zadné sklo prináša aerodynamické výhody (pričom stále ukrýva veľký batožinový priestor s objemom 530 litrov) a zadné vetracie otvory na mieste, kde by sa v bežnom aute nachádzali koncovky výfuku, vedú víriaci vzduch od podbehov zadných kolies vhodnejším smerom za vozidlo.

To sú len niektoré z mnohých spôsobov, ktorými výnimočne estetický zovňajšok konceptu I‑PACE zároveň zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozidla. Práve tieto vlastnosti pomáhajú ušetriť čo najviac energie z akumulátora na predĺženie dojazdu.

VIAC PRÍBEHOV
KONCEPT I‑PACE
Uverejnené: 12.01.2018

Neobyčajný pohľad na náš prvý elektromobil na batériový pohon. Päťmiestne vozidlo s pohonom všetkých kolies, výkonom 400 k a dojazdom vyše 500 km.
PRESKÚMAJTE KONCEPT I‑PACE
JAGUAR RACING
Uverejnené: 12.01.2018

Súťaženie na trati svetového šampionátu FIA Formula E nám poskytuje reálne vysokorýchlostné testovacie prostredie na zdokonaľovanie technológií elektromobilov.
PRESKÚMAJTE JAGUAR RACING
KONCEPT I‑PACE: <br> Z OKRUHU NA CESTU
Uverejnené: 12.01.2018

Skúmame cestu od pretekárskeho vozidla I‑TYPE pre Formulu E až po koncept I‑PACE. Objavte prvé čisto elektrické cestné vozidlo značky Jaguar.
PRESKÚMAJTE INICIATÍVU „Z OKRUHU NA CESTU“